torsdag 7 april 2011

I love... Hawai'iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Hej Allihopa!
Hoppas ni last Hawaii trip bloggen. Var sa otroligt underbart dar! Vaknade tidigt varenda morgon och la oss sent ocksa! Trott, trott, trott, men det var saaa vart det och jag hade inte tid att tanka pa det.

Vi snorklade tva ganger, bada gangerna sag jag skoldpaddor, sa fantastiskt gulliga de var! Forsta dagen surfade vi ocksa (gjorde det en extra gang senare :) UNDERBART! Jag kommer tvinga Anna att dra med mig pa hennes surfing grejer, men jag ska surfa langboard ist ;] Surfbradan skrappade pa laren och knana, de ser fortfarande konstigt roda ut. Tur var fick jag inte pa magen andra gangen, det branner bedrovligt efterat. Iaf fick jag inte lika mycket som nagra andra, men det var den enda nackdelen, men det var det vart :D Vi akte catamaran, lag langst fram i baten och blev drankta tusen ganger om nar vi flog fram over vagorna. Sag flygfiskar pa vagen dit, delfiner pa tillbaka vagen. Ah vad jag saknar det!

Vi akte aven till the Polynesian Culture Center, sag coolaste grejerna :] De var grymt roliga! De vissade/berattade/dansade om Samoa, Tahiti, Hawaii etc. Sag ett framtradande dar. Pa formiddagen shoppa vi och jag kopte en gullig, mossgron "jumpsuit". Alskar den! Tror vi var pa North Shore ocksa samma dag (innan dock), dar de har 30feet hoga vagor nar de tavlar. Ganska lugnt nar vi var dar dock. Okej, vet inte om jag blandar ihopa allt nu och det kan ha varit en annan dag, men gor mitt basta :) Vi hann med sa mycket att jag inte kan halla reda pa det.

Nagon gang akte vi kajak till en liten o, vagorna var superhoga och nagra kajaker valte, men jag och min partner fran Danmark klarade oss. Nar vi kom dit rullade vi runt i vagorna, mestadels jag och min tyska kompis som var i min YFU grupp i Chicago, de andra ville inte stanna sa lange i vattnet. Sedan gick vi upp till en del av berget dar vi kunde hoppa ned i en liten "klyfta" (gick nedat dock,) med vatten i. Det var coolt.

Torsdag akte vi till USS Missouri, volontar arbetade, och akte till Waimanaloo Beach Park. Dar gjorde vi lite bodysurfing och hoppade i de gigantiska vagorna. Efter snabb dusch akte vi till Ala Moana - okej, fel! Det var pa onsdagen... - vi hade extra tid for att shoppa i Waikiki tordag kvall. Fredag snorklade vi hela formiddagen, sag Humuhumunukunukuapuaa, Hawaiis state fish (och annat forstas.) Pa kvallen sag vi vart sista framtradandet, dansade hulahula och hade skoj, men var ledsamma samtidigt.

Fick in en trip till ett Dole ananas plantage, kopte enorma ananasglasser. Delade min med tva kompisar sa jag spydde inte, men var efter bara en fjarde del av glassen. (Bestallde en Pineapple Split; tre hoga glasstoppar i ett ananas skaj - delat pa langden - och topping over)

Aloha, my friends!


PS Glomde namna de himmelska "Stuffed French Toast"-en som vi fick! Ahhhhh! SA UNDERBARA. At dem fyra av sex frukostar, kunde inte sta emot nar jag visste att jag inte skulle kunna ata dem igen! Alltsa, de bestar av tva brodskivor, stekta i massor av FETT, med passionsfrukt-mosjs-fyllning, sirap, bananer, macadamia nuts... picken over iet: sot, rosa blomma pa toppen! Mmmmmmmmmm. Yum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar