söndag 22 augusti 2010

This is America, Baby!

Forsta veckan har flugit forbi. Vi borjade den med ett antal rundturer till och runt skolan. Den ar enorm och jag tror inte jag kommer kunna hitta runt den nagonsin, nagon berattade for mig att de "hittar" nya rum allt som ofta dar. Tank er Alvkullen, fast tre eller fyra ganger storre. Jag ska filma den at er nagon gang. Jag har bestamt kurser, spelat upp for orkesterledaren, betalat $275 for skolbocker, och det kommer mer, traffat min loparcoach m.m under dessa dagar. Alla ar supertrevliga och alla har fragor om Sverige. Pa torsdagen akte vi till Eastern Illinois University, som ligger fyra timmar ifran Elmhurst, for att hjalpa Brittany att flytta in pa campus. Fredag var jag pa skolan igen och traffade min ambassador. Hon och hennes tva kompisar (deras "elever" dok aldrig upp) visade mig runt pa skolan. Efterat bjod de mig pa "Chicago hotdog". Den smakade knepigt, men gott :D Den inneholl diverse gronsaker. De var superroliga och goa.

Senare pa fredagen gick jag pa min forsta Cross Coountry traning och sedan bar det av till familjens stuga vid gransen till Wisconsin. Lordagen spenderades pa stranden och i dag akte vi till Wisconsin for att handla och ata. Pa tal om mat sa har vi atit enormt god, och onyttig, mat. Jag ater inte mer an vanligt (tror jag), men jag ater definitivt onyttigare an vanligt. Vi har atit ute i princip varje dag.

Det blir inga bilder i dag dock, min forsta skoldag ar i morgon sa ska upp tidigt och det ar sent nu... Jag ska forsoka fixa nagra i veckan, annars blir det desto fler till helgen ;]

Tack for alla grymt fina kommentarer! Till Hanna: Forsta kontakten med familjen kom naturligt. Vi pratade om flygresan (jag berattade om mina problem med flygplansstolen; min radskamrat var tvungen att hjalpa mig ett antal ganger) och de visade mig runt stan. Forsta dagarna lekte jag mest med min vardbror Ethan och i bland med alla de andra. Jag tranade ocksa ganska mycket fiol. Vi fick besok av den narmaste slakten och vannerna pa lordagen. Det var kul och spannade, men ocksa pirrigt. Saknar er massor kara vanner! Fortsatt kommentera, jag laser!!

Ha det underbart! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar