söndag 14 november 2010

Pizza, Hot Dogs, TV-dinners and Chips

FOOD!
Sa nu ar det fastslaget. Jo, jo, amerikaner ater uberonyttigt. Lunch bestar av chips, chokladbars, godis, cookies, muffins, french fries, mackor med peanutbutter eller nutella. Mm, sa... AKLIGT! Jo, det ar hyffsat gott, men jag tar anda alltid med salad och frukt till lunch. Ni kanner ju mig :) Jag far alltid i mig nagot onyttigt anda. Pa tal om vanor sa verkar de flesta duscha och tvatta haret minst tva ganger om dagen har, vilket kanske inte for er kanns onodigt mycket, men jag for min del, som tycker att en gang om dagen ar mycket - om man inte tranar -, sa kanns det lite overdrivet. Hoppas ni fattar vad jag skriver. De duschar tva ganger om dagen, nar de inte sportar! Fotavtryck nagon?
Frukost bestar av grot och ibland macka, men manga koper PopTart eller doughnuts och kakar dem i korridoren. Med tanke pa vad folk ater ar det faktiskt konstigt att fler inte ar "fetare"... Matkulturen innehaller generellt, som ni vet, mycket storre lass av allt. Lunchbuffe handlar inte om tva bord med mat, utan snarare tva mindre matsalar med olika temabord med Mexican och Chinese Food, Soup, etc, etc. avdelningar. Efterratten tar upp ett rum med flera bord for sig och drinkarna ett annat. Smaskigt varre! :D Jag kan ju faktiskt inte motsta desserter! Glassen ar underbar, tartor, kakor, mer tarta... Alskar det!
Snart ar det dags for Thanksgiving och sedan ar det JUL!
Ha det harligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar