måndag 29 november 2010

Thanksgiving

Denna vecka har varit bedrovlig. Otroligt jobbig. Men sant ar livet och man far val ta sig igenom nagra smallar nar man ar utbytesstudent. Min Area Rep paminner mig om att det ar nu som de flesta gar igenom "arets stora PROBLEM". Underbart. Om man slitit for nagot brukar det ju kannas battre efterat. Far ju forsoka se det fran den ljusa sidan...



Thanksgiving var kul, Black Friday var den riktigt haftiga upplevelsen. Vi at kalkon och allt det andra som hor till och hade fem pajer/tartor, plus kakor till efterratt. Jag blir hungrig av att tanka pa det... Pumpapaj, tva appelpajer, nagot som jag inte kommer ihag och en supergod med oreobotten, mousse och amerikansk gradde (tror den ar gjord av luft:). Tycker inte att den ser lika god ut i kylskapen efter helgen dock. Nu kanns den inte alls frestande. Den var dock kopt... Black Friday gick ut pa att ga upp halv tre for att klockan tre, i -8 grader, springa ut fran bilen for att komma forst in i affarerna for att shoppa garnet :D Syrran och jag lyckades overtyga foraldrarna om att vi skulle fa ga sa vi kom ivag. Superskoj :D Dock fungerade inte pengaautomaten sa jag hade nastan inga pengar :S Mindre kul... Fick mig ett par urgulliga tofflor, som tydligen ser svenska ut, och aven en typ av flispyjamas.

Jag har haft min forsta simskolelektion. Det var grymt kul, men vi leker inte lika mycket som hemma :( Ar kallt i vattnet nar man inte ror sig lika mycket. Barnen ar goa och lyder mycket battre an svenska barn, de flesta i alla fall... Svart med namnen, men det kommer. De ar inte glada nar jag sager fel till dem :] Ar valdigt glad att antligen fa prova!

I lordags var vi pa julmarknad. Eller, vi jobbade rattare sagt. Vi salde kaffe och tartbitar i Mrs Claus' Coffe House. Sag manga roliga grejer, men Marbacka slar det latt. Det fanns namligen inget atbart :( Forutom varat. Sondag satt jag sex timmar i bilen. Vi korde Brittney till college och jag fick traffa min aldsta vardsyster for forsta gangen. Hon var supertrevlig! Sag deras dorm och langtade efter collegeliv, vilket jag hoppas att jag far uppleva, men jag foredrar nog annu mer att aka nagon annanstans om jag far chansen. Finns sa manga stallen jag vill aka till :)

Mamma, vi gav inte bort tartorna pa bilden. Familjen vann allt det dar pa en tarttavling... Forklarar nar jag kommer hem ;) Oj oj oj vad jag har saker att beratta!

P.S. Detta hor INTE till min "sverigetid" (enligt min Area Rep) om ni undrar mamma och pappa :) D.S.
:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar