söndag 26 september 2010

Homecoming!

Ar sa glad just nu! Jag har last tva underbara mail, pratat med min area rep och fatt brev fran mormor och syrran under veckan.


Homecoming har varit awesome, rolit och vrickat pa ett bra satt. Har alla hort hur amerikaner dansar? Ganska snuskigt... Kanske inte basta ordet for att forklara det, men det basta jag kan komma pa. Jag hade dock superskoj :D Ska ge er en aterblick av lordag...



Vaknade ca 7 och var pa skolan 8. Jag och nagra andra ECO-club medlemar akte till Green Fest och hjalpte till att atervinna elektroniska grejor. Hade det toppen! Traffade manga nya manniskor dar. Efterat gick vi runt marknaden och fick smakprov av olika ekologiska grejer. Jag fick ocksa en ny t-shirt, en freespee och grejer att hanga pa vaggen. Alla volontarer fick CD-skivor. Jag ar riktigt stolt over min och har hangt den over sangen! Vi fick provsmaka karamellapplen, veggie burgers, cookies... osv. Sprang hela vagen hem for att Hira, en kompis fran min PE class, skulle plocka upp mig sa att vi kunde forbereda oss infor kvallen hemma hos henne. Hennes syster rakade dock skara sig pa en kniv och var tvungen att aka till sjukhuset sa planerna blev andrade. Syrran ar okej, men var tvungen att sys. Kvart over sex traffades vi hos Leland (Mer's kille) for att ta foton. Sedan akte vi till skolan. Leland bor tva kvarter darifran sa vi gick, jag med mina nya, superhoga klackar.. Ont i fottera efterat :S Men det var vart det ;]

Dansen var inte sa crazy som jag trodde den skulle vara, mestadels tack vare att alla hade forvarnat mig ordentligt, "crazy", "ridiculous", "dirty". Det var varmt, trankt och ganska ackligt med alla svettiga manniskor, men otroligt kul! Manon, en tjej fran Belgien, och jag vilade, exhausted, den sista delen av dansen. Manga sanger var nya sa tills nasta gang maste jag plugga pa innan! Tio var det dags for middag.




Vi at pa Brio, en gullig, italiensk restaurang med underbar mat och himelska desserter. Ligger 15min fran skolan. Det ar en haftig upplevelse att sitta i en bil som kors av en manniska lika gammal som en sjalv nar man ar 17. Kanns livsfarligt :D Men skoj! Kanns dock varre att se yttepytte sma tjejer traningskora runt gatorna, men man vanjer sig... At chopped salad, lasagna och den haftiga desserten; choklad med caramel och gradde.



Vi spenderade natten hos Sam. Var trott, men hade skoj. Njot av engelskan som flot genom mina oron. Frukosten bestod av pancakes med choklad och bananer.



<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar