söndag 12 september 2010

Life in the States

Vadret har varit totalt underbart i dag och jag har varit i kyrkan for forsta gangen samt tagit en tur till en liten marknad. Nu ska jag forsoka ge er en rikligt detaljerad beskrivning pa hur skoldagarna ser ut just nu. Till att borja med en allman beskrivning av veckan: Har varit sjuk sedan onsdag. Torsdag och fredag inneholl huvudvark, ont i kroppen, snuva m.m., men jag har blivit battre och battre och nu har jag endast lock for orona i princip :D

Klubbarna pa skolan har borjat komma igang och jag har provat pa ECO- och International Club an sa lange. Det ar intressant att se vad amerikaner verkar anse vara "miljovanligt levnadssatt". De kor runt som bara den, i sina enorma bilar med "Green Living" skyltar i fonstrerna och sager att de ar miljovanliga. Klubben atervinner papper och plast varje fredag och under hosten vantar ett antal utflykter (innehaller kanotturer och Halloween fest an sa lange) Nasta vecka ska jag formodligen testa French och Italian Club.

I fredags var jag hos Dana och provade Homecoming dresses. Homecoming week ar en stor grej pa York och folk har sedan forsta dagen i skolan klatt ut sig infor utkladningstavlingen. De springer runt skolan med dunkadunkamusik och slanger godis overallt for att vi ska vilja rosta pa just Them. Pa fredagen under homecoming ar det Pepparally och tjejerna ska spela Fottball. Under sjalva lordagen ar det dans, sedan ut och ata och sedan blir det girl sleepover. Efter utprovningen av klanningar (det blev en zebrarandig, supergullig en) akte vi "uptown" Elmhurst (Chicago ar downtown) och at Mexican food. Sam, Mer, Brett mfl. motte upp oss och vi sag Going the Distance. Supernice kvall :D

Mina skoldagar ser i stort lika ut. Jag gar upp sex, ater havregrynsgrot till frukost och gar tio, femton min till skolan. Dar finns an sa lange alltid nagot som ska uppdateras eller fragas om sa jag ar dar en kvart/halvtimme tidigare an vanligt. Eftersom att jag har Orchestra sa lamnar jag fiol och ev. gitarr i musikavdelningen. Forsta lektionen ar franska. Det mesta ar gammalt, men de har manga nya verb m.m. som maste in i huvudet. Aktivitetsmassigt sa ar den sorsta skillnaden har jamfort med hemma forstas att jag inte jobbar, och sedan att jag spelar ca tva timmar varje dag, vilket innebar fingervark i borjan. Strakavdelningen pa skolan ar satsad och de ar grymt duktiga. Jag ater oftast lunch "in the Court Yard" tillsammans med nagra kompisar som jag lart kanna genom min ambassador. I bland aker vi till nagon restaurang i narheten och de som vill koper lunch. Efter lunch har jag PE. Jag bytte period for den klassen, vilket jag ar valdigt glad for nu. Tjejerna och lararen ar valdigt roliga. I torsdags hade vi spinning och alla, inklusive var larare, sjong (eller snarare skrek-skrattade) genom sangerna vi lyssnade till.

Egentligen slutar skolan 3.11pm, men eftersom att jag har Study Hall och ar Senior kan jag ga hem om jag vill. Nar alla clubs startar kommer jag formodligen inte ha nagon fordel av det anda sa detta galler bara fram till nu.

I morgon har jag varit har i en hel manad! Tiden gar verkligen fort! Forsoker att leva i nuet sa mycket som mojligt, men har redan borjat planera vad jag ska gora i sommar och sommaren efter det, och huvudet kokar av efter-gymnasiet-tankar. Alskar det! XD

Ha det underbart allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar